Ön dönt! Vagy fizet havi 2490 forint internet előfizetést a telefonjához, vagy ki kell fizetnie 40 ezer forintot az adatforgalomért és további 50 ezer forint előleget. Pedig nem is kértem internet előfizetést, és nem is interneteztem.

 

A szolgáltatások értékesítésének sajátos módját választja a Telenor. Egyszerűen megzsarolja óvatlan előfizetőit, és rákényszeríti őket arra, hogy azt is megrendeljék, amire semmi szükségük.

Induló vállalkozásunk céges mobil-előfizetésre és készülék vásárlására adta a fejét. A választás kieséses alapon a Telenorra esett. AVodafone ugyanis nálunk használhatatlan, a T-Mobile csomagján pedig egyszerűen bedühödtünk. Az első ránézésre ugyanis vonzó percdíjakról kiderült, hogy az előfizetés ugyan lebeszélhető, de csak hálózaton belül. Ma már senkiről nem lehet tudni, hogy melyik hálózatba tartozik, tehát azt sem tudom, hogy lebeszéltem-e az előfizetést vagy sem – csak utólag. Mindez a tizenvalahányadik oldalon derült csak ki az apróbetűk között.

Maradt tehát a Telenor. Hangsúlyosan nem kértünk internetet, sőt rá is kérdeztünk, hogy ugye véletlenül sem használhatjuk majd. Előjött ugyanis egy nem is oly régi emlék; A gyerek készülékén egy olyan gomb volt, amit véletlenül mindig megnyomott, amikor hozzáért a készülékhez, és amivel felugrott az internetre. Nem csak lefogyott a kártyájáról a pénz, hanem feltöltéskor a 2 ezer forint helyett csak 600 jelent meg a számláján. Amikor reklamáltam, az volt a válasz, hogy mínuszba csúszott. Egy feltöltőkártyás hogy csúszhat mínuszba? Már akkor a felügyeleti szervükhöz vagy a Gazdasági Versenyhivatalhoz kellett volna mennem, de nem vagyok feljelentős.

 

Most a csiri-viri, iszonyatosan okos telefonomra már néhány nap után egy sms érkezett: „Tájékoztatjuk, hogy ügyfélszintű forgalma elérte a magasforgalmi limitet” Majd: ügyfélszámán magasforgalmat észleltünk, kimenő hívásait 24 órán belül felfüggesztjük.” Végül jött a telefon az ügyfélszolgálattól: túl nagy internetes forgalmat csináltunk. Ennek díja 40 ezer forint és még ki kellene fizetni 50 ezer forint előleget is. De! Fel tudják ajánlani (hát nem nagylelkűek?), hogy ha megrendelem a Mobile Online 1 GB előfizetést, akkor mindezt nem kell kifizetni. Ennek csak 2400 forint körüli a havidíja.

Hiába mondtam, hogy mi nem is interneteztünk, nem is kértünk internet hozzáférést, sőt kértük, hogy ne is legyen ilyen szolgáltatás. Az ügyfélszolgálatos azt a választ adta, hogy nála be van állítva valami alapszintű internet szolgáltatás, amit adatforgalom után kell fizetni. És rögtön megkérdezte: új készüléket is vettek? Okostelefont is? Mert az magát frissíti, és akkor is adatforgalmat csinál, amikor nem használom. (A kis édes. A mobilcégek beépített ügynöke a telefonom.)

Ismerve ezeket a társaságokat, nem mi vagyunk az elsők, akikkel ezt eljátsszák.

 

A Gazdasági Versenyhivatal site-unk kérdésére azt válaszolta, hogy a hozzá eddig beérkezett panaszok alapján nincs semmi probléma az ingyenes mobilinternet-előfizetésekkel. Igaz, azt nem vizsgálta, hogy valaki annak ellenére is kapott ilyen szolgáltatást, hogy nem is kérte.

 

Közben a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság már elmeszelte a T-Mobile-t hasonló trükkért. És jelezte, hogy a többi mobilszolgáltatót is vizsgálni fogja. Persze amíg nincs nagy büntetés, addig lehet szórakozni.

 

 

Várjuk az olvasók történeteit az olvaso@azenpenzem.hu címre.